نمایش نتایج: از 1 به 9 از 9

موضوع: این کد چکار میکنه؟Physics.Raycast(ray, out hit)

  1. Top | #1

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    به‍ ۱۳۹۱
    شماره عضویت
    2275
    نوشته ها
    87
    تشکر
    29
    تشکر شده 4 بار در 4 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان

    این کد چکار میکنه؟Physics.Raycast(ray, out hit)

    سلام
    میشه بگید در کد زیر :
    Physics.Raycast(ray, out hit)


    دقیقا چکار میکنه؟

    در کد زیر :


    if (Input.GetMouseButtonDown(0))
    {
    RaycastHit hit;
    Ray ray = Camera.main.ScreenPointToRay(Input.mousePosition);
    if (Physics.Raycast(ray, out hit))


    چه شرطی رو چک میکنه؟

  2. Top | #2

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    اس‍ ۱۳۹۳
    شماره عضویت
    5625
    نوشته ها
    380
    تشکر
    48
    تشکر شده 106 بار در 97 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    هر جسم فیزیکی حتی Triggerها هم چک میکنه درصورت برخورد
    امضای ایشان
    Telegram: @Alizadev

  3. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید Mohammadalizadeh از ایشان تشکر کرده است:

    سیدسبحان2 (۰۹-۱۴-۱۳۹۵)

  4. Top | #3

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    به‍ ۱۳۹۱
    شماره عضویت
    2275
    نوشته ها
    87
    تشکر
    29
    تشکر شده 4 بار در 4 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    بعد اونوقت hit مقدارش درصورت درست بودن شرط چی میشه؟

  5. Top | #4

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    اس‍ ۱۳۹۳
    شماره عضویت
    5625
    نوشته ها
    380
    تشکر
    48
    تشکر شده 106 بار در 97 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    موقعیت شی برخورد ، اسم ، تگ ، موقعیت نقطه برخورد و غیره
    امضای ایشان
    Telegram: @Alizadev

  6. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید Mohammadalizadeh از ایشان تشکر کرده است:

    سیدسبحان2 (۰۹-۱۴-۱۳۹۵)

  7. Top | #5

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    به‍ ۱۳۹۱
    شماره عضویت
    2275
    نوشته ها
    87
    تشکر
    29
    تشکر شده 4 بار در 4 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    اقا من هرکاری میکنم، مقدار hit.point.x 0 هست. وقتی که کلیک میکنم، مقداری رو به hit نمیده بنظرم
    یعنی این شرطی که در اول صفحه گذاشتم، false میشه
    منظورت از برخورد، اینه که در جایی که کلیک میکنیم، یه اشعه تولید میشه و در محور z ها به سمت صفحه حرکت میکنه که اگه برخورد کنه به گیم آبجکتی که boxcollider داره، معلوم میشه null نیست. درسته؟

    اقا فهمیدم اشتباهم کجاست. داشتم از 3d استفاده میکردم به جای 2d
    اینطوری کد رو اصلاح کردم:


    hit = Physics2D.Raycast(Camera.main.ScreenToWorldPoint(Input.mousePosition), Vector2.zero);
    if (hit.collider != null)
    {
    ویرایش توسط سیدسبحان2 : ۰۹-۱۳-۱۳۹۵ در ساعت ۰۳:۰۷ قبل از ظهر

  8. Top | #6

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    به‍ ۱۳۹۱
    شماره عضویت
    2275
    نوشته ها
    87
    تشکر
    29
    تشکر شده 4 بار در 4 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    ببخشید شرط رو قبول نمیکنه هرکاری میکنم
    چکار کنم؟

    کسی نیست توضیح بده این ریکست کارش چیه؟
    بابا هرچی میگردیم نیست...

  9. Top | #7

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    فر ۱۳۹۵
    شماره عضویت
    7213
    نوشته ها
    96
    تشکر
    41
    تشکر شده 15 بار در 13 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان

  10. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید likeunity از ایشان تشکر کرده است:

    سیدسبحان2 (۰۹-۱۴-۱۳۹۵)

  11. Top | #8

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    مه‍ ۱۳۹۵
    شماره عضویت
    7743
    نوشته ها
    81
    تشکر
    15
    تشکر شده 9 بار در 9 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    نقل قول نوشته اصلی توسط likeunity نمایش پست ها
    این آموزش کامل نیست و مشکل منو هم نتوانست حل کند

  12. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید abbas1378 از ایشان تشکر کرده است:

    سیدسبحان2 (۰۹-۱۴-۱۳۹۵)

  13. Top | #9

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    به‍ ۱۳۹۱
    شماره عضویت
    2275
    نوشته ها
    87
    تشکر
    29
    تشکر شده 4 بار در 4 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    نقل قول نوشته اصلی توسط abbas1378 نمایش پست ها
    این آموزش کامل نیست و مشکل منو هم نتوانست حل کند
    تشکر
    درحدی که بفهمم چی هست خیلی خوب بود. تشکر

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

بازدید کنندگانی که با جست و جو این صفحه را مشاهده کرده اند:

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
موسسه فرهنگی هنری رویش © تمامی حقوق برای مرجع فارسی یونیتی محفوظ می باشد.