فروشگاه اولترا بازی سازی، انیمیشن، جلوه های ویژه و موسیقی

ارسال محتوای دیجیتال شما
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 15

موضوع: برخورد نکردن، raycast به گیم آبجکت مورد نظر به خاطر بزرگی canvas

  1. Top | #1

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    به‍ ۱۳۹۱
    شماره عضویت
    2275
    نوشته ها
    87
    تشکر
    29
    تشکر شده 4 بار در 4 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان

    برخورد نکردن، raycast به گیم آبجکت مورد نظر به خاطر بزرگی canvas

    سلام
    من به خاطر اینکه canvas مربوط به منوی اصلی بازی که جان و موارد دیگه رو نشون میده، دارم، و خب طبیعتا دیدید اندازه ش در محیط طراحی خیلی بزرگتر از گیم ابجکت ها است. حالا ریکستی که میفرستم، به خاطر این اختلاف اندازه بین canvas و گیم ابجکت های بازی، دقیقا روی گیم ابجکتی که کلیک میکنم(در بازی) برخورد نمیکنه(ریکست رو میگم)

    باید چکار کنم؟

  2. Top | #2

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    اس‍ ۱۳۹۳
    شماره عضویت
    5625
    نوشته ها
    403
    تشکر
    56
    تشکر شده 112 بار در 103 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    روی canvas کلیک چپ کن

    add component > Canvas Group > uncheck Blocks Raycast

    ریکست از Canvas رد میشه

    امضای ایشان
    Telegram: @Alizadev

  3. Top | #3

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    به‍ ۱۳۹۱
    شماره عضویت
    2275
    نوشته ها
    87
    تشکر
    29
    تشکر شده 4 بار در 4 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    هر کار کردم نشد
    تیکشم برداشتم

  4. Top | #4

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    اس‍ ۱۳۹۳
    شماره عضویت
    5625
    نوشته ها
    403
    تشکر
    56
    تشکر شده 112 بار در 103 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    شاید باید تیکشو بزاری

    امضای ایشان
    Telegram: @Alizadev

  5. Top | #5

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    به‍ ۱۳۹۱
    شماره عضویت
    2275
    نوشته ها
    87
    تشکر
    29
    تشکر شده 4 بار در 4 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    هرکاری میکنم نمیشه
    اینم عکس inspector مربوط به canvas:

  6. Top | #6

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    به‍ ۱۳۹۳
    شماره عضویت
    5476
    نوشته ها
    2,356
    تشکر
    129
    تشکر شده 1,727 بار در 984 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    درود بر تو
    کنواس چه ربطی به ریکست داره؟

    ریکست کنواس کلا یه کلاس جداست که خیلی سختره
    ریکست عادی هم باید با Debug رنگ بدی بهش معلوم شه مشکلش چیه به کنواس کلا برخورد نمیکنه
    امضای ایشان

  7. Top | #7

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    اس‍ ۱۳۹۳
    شماره عضویت
    5625
    نوشته ها
    403
    تشکر
    56
    تشکر شده 112 بار در 103 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    پس مشکل از کدت هست..کدت رو بزار اینجا
    یدونه میخوای ریکست بزنی شیش نفر باید راهنماییت کنن
    درصورتی که همه اینا تو اینترنت هست جوابش
    امضای ایشان
    Telegram: @Alizadev

  8. Top | #8

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    به‍ ۱۳۹۱
    شماره عضویت
    2275
    نوشته ها
    87
    تشکر
    29
    تشکر شده 4 بار در 4 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    نقل قول نوشته اصلی توسط aliyeredon2 نمایش پست ها
    درود بر تو
    کنواس چه ربطی به ریکست داره؟

    ریکست کنواس کلا یه کلاس جداست که خیلی سختره
    ریکست عادی هم باید با Debug رنگ بدی بهش معلوم شه مشکلش چیه به کنواس کلا برخورد نمیکنه
    من اموزش شمارو دیدم
    با debug یه ray رسم میکنم که سبز رنگ هست. در کدم گفتم وقتی که ray به دکمه برخورد کرد، (چیزی که تگش برابر button هست) قرمز بشه.
    من در بازی وقتی که روی دکمه کلیک میکنم، سبز هست. ولی مثلا بعضی جاها که هیچ دکمه ای وجود نداره، قرمز میشه.
    وقتی محیط طراحی رو به 3d بعدی تغییر میدم تا بهتر بتونم ببینم خط رو، میبینم وقتی روی دکمه کلیک میشه، خط در canvas جاهای دیگه ای هست ، و مقابل دکمه نیست.

    باید چکارکنم؟
    آموزشی چیزی سراغ دارید برای دوبعدی ؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط Mohammadalizadeh نمایش پست ها
    پس مشکل از کدت هست..کدت رو بزار اینجا
    یدونه میخوای ریکست بزنی شیش نفر باید راهنماییت کنن
    درصورتی که همه اینا تو اینترنت هست جوابش
    اگه
    هست و راحته پس چرا شش نفر نمیتونن راهنماییم کنن؟
    چکار کنم. اموزشی ندیدم خب!


    void OnGUI()
    {


    Vector3 newPosition;
    Vector3 transX = new Vector3();
    if (hide)
    {
    gameObject.SetActive(false);
    }
    if (Input.GetMouseButton(0) && !hide)
    {
    mousePosition = Input.mousePosition;
    clickPosition = Camera.main.ScreenToWorldPoint(new Vector3(mousePosition.x, mousePosition.y, 0f));
    move = true;



    hit = Physics2D.Raycast(Input.mousePosition, Vector3.forward * dis, dis);
    Debug.Log("set ray with camera move: " + move.ToString());
    }
    if (move && !GameObject.Find("CanvasCitation(Clone)"))
    {
    Debug.Log("input to move");
    float min = 0;
    Color color;

    Debug.DrawRay(Input.mousePosition, Vector3.forward*dis, Color.green);
    Debug.Log("hit.tag: "+hit.collider.tag);
    if (hit!=null)
    {
    if (hit.collider.tag == "Button")
    {
    Debug.DrawRay(Input.mousePosition, Vector3.forward*dis, Color.red);
    newPosition = hit.point;
    transX = _transform.position;
    transX.x = newPosition.x;
    Debug.Log("set hit with raycast");
    }
    }


    min = _transform.position.x - hit.point.x;

    if (Mathf.Abs(min) < 0.1)
    {
    move = false;
    anim.SetInteger("AnimState", 0);
    Debug.Log("animState is 0");
    }
    else if (hit.point.x > _transform.position.x)
    {
    _transform.Translate(Vector3.right * maxSpeed * Time.deltaTime);

    _transform.localScale = new Vector3(1, 1, 1);
    anim.SetInteger("AnimState", 1);
    }
    else if (hit.point.x < _transform.position.x)
    {
    _transform.Translate(Vector3.left * maxSpeed * Time.deltaTime);
    _transform.localScale = new Vector3(-1, 1, 1);
    anim.SetInteger("AnimState", 1);
    }


    }


    ویرایش توسط سیدسبحان2 : ۰۹-۱۵-۱۳۹۵ در ساعت ۰۱:۰۱ قبل از ظهر

  9. Top | #9

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    اس‍ ۱۳۹۳
    شماره عضویت
    5625
    نوشته ها
    403
    تشکر
    56
    تشکر شده 112 بار در 103 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    کد بالا هزار تا چیز رو چک میکنه
    ببین چیش جا مونده
    اگه نشد از اول بنویس
    امضای ایشان
    Telegram: @Alizadev

  10. Top | #10

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    اس‍ ۱۳۹۳
    شماره عضویت
    5625
    نوشته ها
    403
    تشکر
    56
    تشکر شده 112 بار در 103 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    به دکمهات box collider بده
    امضای ایشان
    Telegram: @Alizadev

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

بازدید کنندگانی که با جست و جو این صفحه را مشاهده کرده اند:

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
موسسه فرهنگی هنری رویش © تمامی حقوق برای مرجع فارسی یونیتی محفوظ می باشد.