فروشگاه اولترا بازی سازی، انیمیشن، جلوه های ویژه و موسیقی

ارسال محتوای دیجیتال شما
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از 11 به 18 از 18

موضوع: بهینه سازی کد؟

  1. Top | #1

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    فر ۱۳۹۱
    شماره عضویت
    704
    نوشته ها
    127
    تشکر
    84
    تشکر شده 51 بار در 28 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان

    بهینه سازی کد؟

    سلام

    کسی در مورد بهینه سازی کدها مثلا تو JS یونیتی چیزی میدونه ؟ میخوام ببینم مثلا تعداد بالای متغیرهای static یا public یا ... میتونه نقشی تو کند شدن و افت فریم داشته باشه ؟

  2. Top | #11

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    مر ۱۳۹۵
    شماره عضویت
    7526
    نوشته ها
    2
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    امضای ایشان

  3. Top | #12

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    مه‍ ۱۳۹۲
    شماره عضویت
    3734
    نوشته ها
    262
    تشکر
    647
    تشکر شده 85 بار در 62 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    اولا این تایپیک قدیمی هست بالا نیار بعد هم دکمه تشکر هست
    خودم هم نیمخواستم جواب بدم ولی گفتم شاید کمکی به کسی بکنم
    بهترین به نظر من همون جاوا اسکریپته ساده و راحت گیر نمیده عدامدا هم نداره به قول همین دوست خوبمون (حاج علی) جنگولک بازی هم نداره
    همون کدی که مینویسی راحت اجرا میکنه در حالی که سی شارپ جونتو بالا میاره

    اینو using کن اونو تابع ازنوع فالانش کن اون متغیر چرا پاپلیک نسیت

    اینای که میگن c# بهنیه هست اینطور نیست برنامه نویس که باشی میتونی همون کد رو با جاوا هم بنویسی
    فقط بدیش اینکه این یونتی نامرد دیگه زیاد طرفش نمیره (چون باید رضایت ماکروسافت رو بدست بیاره ((((( )و مونو هم یکم اذیت میکنه
    ولی بهینه سازی کد توی تمام زبون ها یکی هست
    بیشتر باید هواست باشه که حلقه ها رو کجا استفاده میکنی و مثلا کدی که یک بار باید اجرا بشه نبیاد بزاری در تابع آبدیپت هی اجرا بشه مثلا ریختن یک عدد به ترنسفورم یک آبجکت برای حرکت
    همچنین Debug.Log print اینا زیاد استفاده کنی روی بازی تاثییر داره باید اخر بازی حذف بشن یا کامنت
    خیلی چیزای دیگه هست مثلا استفاده این توابع در تابع آپدیت
    GameObject.Find
    Physics.Raycast
    Vector3.Distance
    و.... دیگه یادم نمیاد...

    همچنین برای تشخیص برخورد یا تشخیص فاصه دشمن نبیاد به همه آبجکت ها داد. بلکه باید یک آبجکت تشخیص بده . که بیشتر مواقع همون پلیر هست
    همچنین کامپوننت انیماتور خیلی روی cpu تاثییر داره نباید همه آبجککتها داشته باشن البته برای موبایل
    امیدوارم کمکی کرده باشم
    امضای ایشان
    ------------------------------------------------------
    - کاش زندگی یه دکمه شیفت دلیت داشت -
    ------------------------------------------------------

  4. Top | #13

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    اس‍ ۱۳۹۳
    شماره عضویت
    5625
    نوشته ها
    403
    تشکر
    56
    تشکر شده 112 بار در 103 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    ممنون از جوابتون
    امضای ایشان
    Telegram: @Alizadev

  5. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید Mohammadalizadeh از ایشان تشکر کرده است:

    pyman_unity (۰۸-۱۴-۱۳۹۵)

  6. Top | #14

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    به‍ ۱۳۹۳
    شماره عضویت
    5476
    نوشته ها
    2,357
    تشکر
    129
    تشکر شده 1,728 بار در 985 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    درسته جاوا اسکریپت اسونتره
    ولی مشکل اصلی اینه همه کد ها و پلاگینا با سی شارپه وقتی میخوای با جاوا اسکریپت وصل شی بهش پدر ادم رو در میاره

    سی شارپم قانون زیاد داره اول کاریاذیت میکنه ولی بعدش میفهمی همین قوانین باعث میشه درکت از کدنویسی خیلی بالاتر بره
    همش رو حساب کتابه
    امضای ایشان

  7. 2 کاربر به خاطر ارسال مفید aliyeredon2 از ایشان تشکر کرده اند:

    E.K.S (۰۶-۱۳-۱۳۹۶),pyman_unity (۰۸-۱۴-۱۳۹۵)

  8. Top | #15

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    آذ ۱۳۹۵
    شماره عضویت
    7870
    نوشته ها
    2
    تشکر
    0
    تشکر شده 1 بار در 1 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    مرسی از جوابت و جمله امضات هم جالبه .باهات موافقم
    امضای ایشان
    امروزه همه کسانی که ساختمان سازی میکنند سعی میکنند از نمای سمنت برد استفاده کنند زیرا سمنت برد کندو نما باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود همچنین مصالح سمنت برد محیطی آرام و بدون آلودگی صوتی را فراهم می آورد.

  9. Top | #16

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    شه‍ ۱۳۹۶
    شماره عضویت
    8459
    نوشته ها
    2
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    این تاپیک خیلی به منم کمک کرد
    دمتون گرم
    امضای ایشان

  10. Top | #17

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    خر ۱۳۹۶
    شماره عضویت
    8207
    نوشته ها
    81
    تشکر
    16
    تشکر شده 17 بار در 17 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    نقل قول نوشته اصلی توسط pyman_unity نمایش پست ها
    اولا این تایپیک قدیمی هست بالا نیار بعد هم دکمه تشکر هست
    خودم هم نیمخواستم جواب بدم ولی گفتم شاید کمکی به کسی بکنم
    بهترین به نظر من همون جاوا اسکریپته ساده و راحت گیر نمیده عدامدا هم نداره به قول همین دوست خوبمون (حاج علی) جنگولک بازی هم نداره
    همون کدی که مینویسی راحت اجرا میکنه در حالی که سی شارپ جونتو بالا میاره

    اینو using کن اونو تابع ازنوع فالانش کن اون متغیر چرا پاپلیک نسیت

    اینای که میگن c# بهنیه هست اینطور نیست برنامه نویس که باشی میتونی همون کد رو با جاوا هم بنویسی
    فقط بدیش اینکه این یونتی نامرد دیگه زیاد طرفش نمیره (چون باید رضایت ماکروسافت رو بدست بیاره ((((( )و مونو هم یکم اذیت میکنه
    ولی بهینه سازی کد توی تمام زبون ها یکی هست
    بیشتر باید هواست باشه که حلقه ها رو کجا استفاده میکنی و مثلا کدی که یک بار باید اجرا بشه نبیاد بزاری در تابع آبدیپت هی اجرا بشه مثلا ریختن یک عدد به ترنسفورم یک آبجکت برای حرکت
    همچنین debug.log print اینا زیاد استفاده کنی روی بازی تاثییر داره باید اخر بازی حذف بشن یا کامنت
    خیلی چیزای دیگه هست مثلا استفاده این توابع در تابع آپدیت
    gameobject.find
    physics.raycast
    vector3.distance
    و.... دیگه یادم نمیاد...

    همچنین برای تشخیص برخورد یا تشخیص فاصه دشمن نبیاد به همه آبجکت ها داد. بلکه باید یک آبجکت تشخیص بده . که بیشتر مواقع همون پلیر هست
    همچنین کامپوننت انیماتور خیلی روی cpu تاثییر داره نباید همه آبجککتها داشته باشن البته برای موبایل
    امیدوارم کمکی کرده باشم

    سلام
    c# اولش برای من هم سخت بود
    ولی بعدش واسم راحت بود و البته این قوانینی که تو c# هست برای نظم در کد نویسی هست به نظر من و اگر کدت مشکل در عمل کرد داشته باشه راحت تر میتونی متوجه ایرادش بشوی

    همچنین من خودم وقتی جاوا اسکریپت یونیتی رو با نت پدی مثل ویژوآل استادیو باز میکردم این نت پد از اکثر خطوط ایراد میگرفت و تو مونو دولوپ هم کلمه ای رو در هنگام تایپ کردن نمی آورد ولی c# هیچ کدام از این دو مشکل رو نداشت.

    موفق باشید

  11. Top | #18

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    دی ۱۳۹۶
    شماره عضویت
    8669
    نوشته ها
    4
    تشکر
    0
    تشکر شده 1 بار در 1 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    به نظرم بهینه نوشتن کد باعث کند شدن نمیشه بلکه برعکس باعث خواناتر شدن برنامه توسط دیگر کاربران نیز میشه
    تابلو چلنيوم

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

بازدید کنندگانی که با جست و جو این صفحه را مشاهده کرده اند:

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •