فروشگاه اولترا بازی سازی، انیمیشن، جلوه های ویژه و موسیقی

ارسال محتوای دیجیتال شما
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 18

موضوع: بهینه سازی کد؟

  1. Top | #1

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    فر ۱۳۹۱
    شماره عضویت
    704
    نوشته ها
    127
    تشکر
    84
    تشکر شده 51 بار در 28 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان

    بهینه سازی کد؟

    سلام

    کسی در مورد بهینه سازی کدها مثلا تو JS یونیتی چیزی میدونه ؟ میخوام ببینم مثلا تعداد بالای متغیرهای static یا public یا ... میتونه نقشی تو کند شدن و افت فریم داشته باشه ؟

  2. Top | #2

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    ار ۱۳۹۳
    شماره عضویت
    4542
    نوشته ها
    146
    تشکر
    14
    تشکر شده 50 بار در 36 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    خوب راستش این چیزی که گفتید بله ولی کم
    کند می کنه
    امضای ایشان
    خدا حافظ بازی سازی
    دگ رسیدن وقته رفتن وقته جدایی تو از من
    یادم می فته به فیلم جدایی نادر از سیمین
    باید بگم خیلیا رفتن ماهم دگ می ریم
    نمی خوام سرتونو درد بیارم ولی
    سخته از چیزی که 2 سال باش بودید
    بگذریــــد اره سخته....
    خیلی سخته توی
    تو توی وجودم فکرم بودی
    می دونم سخته ولی دگ باید رفت

  3. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید mohammd222 از ایشان تشکر کرده است:

    AMIR_REZAs (۰۷-۲۷-۱۳۹۳)

  4. Top | #3

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    آب‍ ۱۳۹۲
    شماره عضویت
    3755
    نوشته ها
    292
    تشکر
    258
    تشکر شده 338 بار در 167 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    نقل قول نوشته اصلی توسط mohammd222 نمایش پست ها
    خوب راستش این چیزی که گفتید بله ولی کم
    کند می کنه

    بر چه اساسی این حرفو میزنید من میتونم برایه شما دو تا کد مختلف بدم که هر دو یه کار مشترک انجام بدن ولی یکیشون روان باشه و دیگری اصلا اجرا نشه از کندی

    و در مورد سوال دوستمون :

    اگر شما فکر میکنید به حدی رسیدید که به فکر بهینه کردن باشید باید به نکاتی از قبیل :

    1. تمامی راه های موجود انجام یک کار
    2.تاثیرات کد از نظر گرافیکی
    3.و....

    اما یه نکته ی مهم هم هست اینکه شما کد هاتو هسته ای و محور گرا بنویسی و کداتو دور قسمت اصلی بازی مثل کاراکتر نگه داری دلایلش زیاده اما میتونه یکی از دلایلش جلوگیری از گیج شدن و تولیدات اظافست)

    ولی در کل شما اگر به اون حد لازم رسیده باشید خودتون کمکم بصورت غریضی راه های مناسبو یاد میگیرید

    مثلا یه کد میاد با استفاده از ورتکس ماتریس تشخیص میده برخورد رو و شواهدو نشون میده اما یه کد دیگه همون کارو بصورت تریگری انجام میده که شاید خیلی هینه تر و حتی زیبا تر باشه

    با تشکر
    امضای ایشان

  5. 2 کاربر به خاطر ارسال مفید kamyiab از ایشان تشکر کرده اند:

    AMIR_REZAs (۰۷-۲۷-۱۳۹۳),Sajjad gamer (۱۱-۰۳-۱۳۹۵)

  6. Top | #4

    عنوان کاربر
    مدیر بخش
    تاریخ عضویت
    ار ۱۳۹۲
    شماره عضویت
    2969
    نوشته ها
    1,151
    تشکر
    494
    تشکر شده 802 بار در 502 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    منم يه نكته بگم.شايد به كارتون بياد
    سي شارپ روون تر از js است.چون جاوا زماني رو براي محاسبه فانكشن ها به كار ميگيره ولي سي شارپ نه.
    ممنون.

  7. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید blender.man از ایشان تشکر کرده است:

    AMIR_REZAs (۰۷-۲۹-۱۳۹۳)

  8. Top | #5

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    تی‍ ۱۳۹۰
    شماره عضویت
    275
    نوشته ها
    257
    تشکر
    161
    تشکر شده 323 بار در 158 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    در تکمیل فرمایش دوستان تا اونجایی که من می دونم سی شارپ کامپایل میشه و تبدیل به بایت کد می شه که توی زمان اجرا خیلی سریع تر از زبون های اسکریپتی مثل جاوا اسکریپت میشه .
    به علاوه این نکات رو همه تا یه حدی بلدن ولی تاپیک خوبیه که هرکسی اطلاعاتش رو تو این زمینه بذاره تا بقیه هم استفاده کنن .
    عمده دانش من در مورد سی شارپ هستش اگه دوست داشتید در مورد اون می تونم می تونم مطالبی رو بگم :دی ولی در مورد جاوا اسکریپت خیلی نمی دونم چجوری کار می کنه.

    یه نکته کلیشه ای :دی
    i++

    سریعتر از
    i = i + 1

    عمل می کنه :دی
    امضای ایشان

  9. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید Amin_it از ایشان تشکر کرده است:

    AMIR_REZAs (۰۷-۲۹-۱۳۹۳)

  10. Top | #6

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    ار ۱۳۹۳
    شماره عضویت
    4538
    نوشته ها
    94
    تشکر
    51
    تشکر شده 92 بار در 44 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    بهتره بیشتر توی بهینه سازی موارد دیگه توی بازیتون وقت بذارین
    مثلا من یکی رو دیدم بیخودی از mesh colider استفاده می کرد اونوقت داشت روی بهینه سازی کدهاش کار می کرد
    امضای ایشان
    یه جا خوندم سه نوع بازی ساز هست
    گره اول فقط اسم بازی سازی رو یدک میکشن
    گره دوم همراه با پیشرفت بازی سازی پیشرفت میکنن
    گروه سوم مرز بازی سازی رو می خوان عوض کنن
    شاید جز گروه سوم نباشم
    اما جز گروه اول هم نیستم

  11. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید m_m_a از ایشان تشکر کرده است:

    AMIR_REZAs (۰۷-۲۹-۱۳۹۳)

  12. Top | #7

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    فر ۱۳۹۱
    شماره عضویت
    704
    نوشته ها
    127
    تشکر
    84
    تشکر شده 51 بار در 28 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    ممنون از جواب هاتون . درسته بحث مش ها و تکسچرها خیلی موثر تر هستن تا کد. اما خب من فکر می کردم افت فریم بازیم میتونه از تعداد بالای Static های کد باشه که مثل اینکه اینطور نیست .

  13. Top | #8

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    آذ ۱۳۹۴
    شماره عضویت
    6788
    نوشته ها
    3
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    مرسی بابت راهنماییتون.

  14. Top | #9

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    آب‍ ۱۳۹۲
    شماره عضویت
    3821
    نوشته ها
    297
    تشکر
    79
    تشکر شده 142 بار در 106 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    شما اول ببین مشکلت چیه! بعد بگو کدم کنده. از چه نظر میگی کدت کنده؟

  15. Top | #10

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    خر ۱۳۹۵
    شماره عضویت
    7346
    نوشته ها
    11
    تشکر
    0
    تشکر شده 4 بار در 4 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    خدمت دوستان عرض کنم که یه استاد قدیمی انگلیسی سالها پیش دو اصل برای بهینه سازی ارائه کرده بود:
    "The First Rule of Program Optimization: Don't do it. The Second Rule of Program Optimization (for experts only!): Don't do it yet."
    قانون اول بهینه سازی: این کار رو نکن! قانون دوم و فقط برای متخصصین: هنوز هم این کار رو نکن!

    این دو قانون البته به زودی ضعفهاشون رو نشون دادند و مشخص شد هر قدر هم سخت افزارتون قوی بشه، باز نیاز هست که نرم افزارتون هم بهتر بشه...
    یک سری عادت های درست در برنامه نویسی می تونه باعث تفاوت اساسی در نرخ فریم بازیتون بشه... برای مثال: اگه قراره یه شیئ رو 40 دفعه باهاش ور برین، هر بار با GameObject.Find("xx") این کار رو نکنین... بریزیدش تو یه متغیر توی کدتون و هر بار که لازم شدهمونجا تغییرش بدید. یک مقاله بسیار جالب این مورده که اتفاقاً نویسنده اش هم یکی از دوستان ایرونیه (از استودیویی که گرشاسب رو ساختن)
    مقاله کمی قدیمیه ولی تقریباً تمام نکاتش هنوز هم به کار میاد. همونطور که می بینید متاسفانه یا خوشبختانه به انگلیسیه و به شدت بهتون توصیه می کنم اگه می خواید تو این زمینه بمونید انگلیسیتون رو خیلی خوب تقویت کنید.
    دوستان نکته دیگری رو هم در مورد اپتیمایز کردن گرافیک گفتن که کاملاً صحیحه، ولی به این معنا نیست که چون گرافیکم خیلی بهیه سازی شده است پس کد ضعیفم رو هم می ذارم باشه کنارش... هر دو باید انجام بشن
    در پایان به تازگی کتاب درجه یکی هم در این زمینه چاپ شده که توصیه می کنم پیدا کنید و بخونید

  16. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید kavehmb2000 از ایشان تشکر کرده است:

    E.K.S (۰۵-۱۷-۱۳۹۶)

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

بازدید کنندگانی که با جست و جو این صفحه را مشاهده کرده اند:

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •