فروشگاه اولترا بازی سازی، انیمیشن، جلوه های ویژه و موسیقی

ارسال محتوای دیجیتال شما
نمایش نتایج: از 1 به 8 از 8

موضوع: آیا وجود داشتن چندین canvas ، مشکلی رو ایجاد میکنه؟

  1. Top | #1

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    به‍ ۱۳۹۱
    شماره عضویت
    2275
    نوشته ها
    87
    تشکر
    29
    تشکر شده 4 بار در 4 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان

    Soal آیا وجود داشتن چندین canvas ، مشکلی رو ایجاد میکنه؟

    سلام دوستان
    راستش من میخام یه گیم آبجکت بسازم که یه متن داخلش باشه و مرتب به صورت تصادفی ، یه متن از بین چندین متن که داخل یه آرایه گذاشتم ، به جای خاصیت Text ش ، قرار بگیره. اونم در زمان اجرا

    حالا اینا به کنار، سوالی که دارم اینه:
    من هروقت که میخام یه text اضاف کنم، خب طبیعتا canvase هم همراش میاد.
    این یعنی بازی من ، شاید یه canvas داشته باشه برای متنها و ui های دیگه، و این گیم آبجکت که پریفب هم هست، وقتی به scene اضاف میشه، یه canvas داره. (به خاطر text ش)

    آیا وجود داشتن چندین canvas ، مشکلی رو ایجاد میکنه؟

  2. Top | #2

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    اس‍ ۱۳۹۴
    شماره عضویت
    7155
    نوشته ها
    421
    تشکر
    37
    تشکر شده 45 بار در 41 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    خیر مشکلی رو ایجاد نمیکنه
    ولی شما مس توانید همه متن ها را در یک کنواس قرار دهید

  3. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید Meghe2000 از ایشان تشکر کرده است:

    سیدسبحان2 (۰۵-۰۳-۱۳۹۵)

  4. Top | #3

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    به‍ ۱۳۹۳
    شماره عضویت
    5476
    نوشته ها
    2,334
    تشکر
    126
    تشکر شده 1,703 بار در 975 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    پریفب متن رو وقتی ایجاد میکینی
    زیر مجموعه کنواس اصلی کن
    امضای ایشان

  5. 2 کاربر به خاطر ارسال مفید aliyeredon2 از ایشان تشکر کرده اند:

    asajadi84 (۰۵-۰۳-۱۳۹۵),سیدسبحان2 (۰۵-۰۳-۱۳۹۵)

  6. Top | #4

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    مه‍ ۱۳۹۴
    شماره عضویت
    6613
    نوشته ها
    64
    تشکر
    132
    تشکر شده 28 بار در 18 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    شما لازم نیست برای هر نوشته تون یه آبجکت متن درست کنید. یه دونه کافیه! و بعدش فقط کافیه محتوای اون رو رشته ی تصادفی موردنظرتون قرار بدید.
    امضای ایشان

    wWw.GhahveKashi.iR

    من، دل به چی خوش کنم وقتی این آسمون آبی نیست...
    من، واسه من بین این آدما دیگه هیچ جایی نیست...
    من، بریدم از خودم از همه بیشتر از هر دفعه...
    من، صدا و بغضی که شکسته هنوز بی دلیله....

  7. Top | #5

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    دی ۱۳۹۳
    شماره عضویت
    5450
    نوشته ها
    314
    تشکر
    141
    تشکر شده 147 بار در 90 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    بله به ازای هر باتن و یا .... در پرفرمنس گوشی تاثیر داره یعنی به ازای هر باتن به طور مثال drawcall تو پرفرمنس بالا میره برای رابط کاربری بتونی از static batch استفاده کنی خیلی خوب میشه
    امضای ایشان


  8. Top | #6

    عنوان کاربر
    مدیر بخش
    تاریخ عضویت
    شه‍ ۱۳۹۰
    شماره عضویت
    388
    نوشته ها
    1,374
    تشکر
    213
    تشکر شده 969 بار در 477 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    اتفاقا بعضی مواقع باید چند Canvas ایجاد کنید.

    مثلا اگه توی بازی به شی خاصی نزدیک شدید و منویی بالای اون شی نشون داده شد باید از یک Canvas و برای منوی اصلی بازی از Canvas دیگه ای استفاده نمایید.

    شما حتی می تونید تعیین کنید که کدوم Canvas بالاتر باشه دقیقا مثل بحث Depth در دوربین ها.

    با تشکر
    سید
    امضای ایشان

  9. Top | #7

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    به‍ ۱۳۹۱
    شماره عضویت
    2275
    نوشته ها
    87
    تشکر
    29
    تشکر شده 4 بار در 4 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    نقل قول نوشته اصلی توسط mohsen.jb نمایش پست ها
    بله به ازای هر باتن و یا .... در پرفرمنس گوشی تاثیر داره یعنی به ازای هر باتن به طور مثال drawcall تو پرفرمنس بالا میره برای رابط کاربری بتونی از static batch استفاده کنی خیلی خوب میشه
    میشه بیشتر توضیح بدی؟!

  10. Top | #8

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    دی ۱۳۹۳
    شماره عضویت
    5450
    نوشته ها
    314
    تشکر
    141
    تشکر شده 147 بار در 90 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    نقل قول نوشته اصلی توسط سیدسبحان2 نمایش پست ها
    میشه بیشتر توضیح بدی؟!
    خوب drawcall بخوام آسون بگم چیه مثل نشون دادن خیار و گوجه و.... متفاوت از همن که به ازایه هر کدوم به درواکولت یک اضافه میشه
    batsh میایی تمام ایم موترد بالا رو تو یک واحد در میاری که drawcall میشه 1 ولی batch به اضایه تکرار اضافه میشه-
    این چیزایی که میگم خیلی تخصصی هست سرچ کن بیشتر در موردشون بخون -
    سعی کن از 1 یا حداکثر 2 کنواسس استفاده کن چونتو پردازش تاثیر داره -
    تکسچر های ui تو همرو تبدیل به یک attlas کن تا مشکل drawcallet درست شه
    امضای ایشان


  11. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید mohsen.jb از ایشان تشکر کرده است:

    سیدسبحان2 (۰۵-۰۴-۱۳۹۵)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

بازدید کنندگانی که با جست و جو این صفحه را مشاهده کرده اند:

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
موسسه فرهنگی هنری رویش © تمامی حقوق برای مرجع فارسی یونیتی محفوظ می باشد.