صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 12

موضوع: بهترین نرم افزار طراحی مدل های 2 بعدی چیه؟

  1. Top | #1

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    مه‍ ۱۳۹۳
    شماره عضویت
    5056
    نوشته ها
    195
    تشکر
    46
    تشکر شده 59 بار در 39 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان

    Soal بهترین نرم افزار طراحی مدل های 2 بعدی چیه؟

    سلام میخواستم بپرسم که بهترین نرمافزار جهت ساخت مدل های دوبعدی برای ساخت بازی های دوبعدی چیه؟
    مـثلا من با فوتوشاپ یدونه ساختم که کنار های تصویر شکستگی رزولوشن داره که اصلا در بازی خوب به نظر نمیاد!(که عکسشو پایین میزارم)



    یا چطوری میشه اونا رو حرکت داد؟مثلا راه بره.من یجوری حرکتش دادم ولی اصلا خوب نبود شبیه اینه که یه عکس رو ببینی و عکس بعدی رو با کمی ویرایش ببینی!!
    من اینا رو میپرسم تا هم معلوماتم زیاد شه هم بتونم یه بازی خیلی خوب بسازم.
    از همتون ممنونم

  2. Top | #2

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    مر ۱۳۹۲
    شماره عضویت
    3481
    نوشته ها
    804
    تشکر
    411
    تشکر شده 552 بار در 385 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    امضای ایشان
    تبديل بازي يونيتي شما به يك بازي چند نفره
    Bluetooth-UnityNetwork-TNET-PhotonCloud-PhotonServer-WebPlayer
    حتي براي pc و موبايل به صورت همزمان
    بازي شما + يك شبكه اجتماعي ارتباط در بستر !
    فقط كافيست با ما تماس بگيريد
    Comeaniceday@gmail.com

  3. Top | #3

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    شه‍ ۱۳۹۳
    شماره عضویت
    4972
    نوشته ها
    353
    تشکر
    325
    تشکر شده 317 بار در 210 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    شما معلومه با فوتوشاپ هم خوب آشنا نیستید، چون اگه فوتوشاپ رو خوب بلد باشید این مشکلات براتون پیش نمیاد.
    در کل روش های زیادی توی انواع نرم افزار برای این کار وجود داره که یکی از روش ها همینی هست که شما استفاده کردید. یعنی فریم به فریم تصویرتونو تغییر بدید تا انیمیشن ایجاد بشه. معمولا توی این روش برای راحتی کار دست ها و پاها ونواحی دیگه که متحرک هستن توی لایه های جدا طراحی میشن.

    روش دیگه که شاید آسونتر باشه استفاده از فلش هست. امکانات اسکلت بندی فلش و گروه بندی اشیا کارو خیلی آسون میکنه. با توجه به اینکه فلش بر پایه ی تصاویر وکتور هست کیفیت خیلی بالایی هم میتونی بدست بیاری. ضمن اینکه خودش اسپرایت شیت هم برات ایجاد میکنه. خوبی فلش اینه که خیلی از جاها مجبور نیستی فریم به فریم کار کنی و خود فلش بعضی جاها میتونه فریم های بین حرکاتو ایجاد کنه. البته اگه تا حالا وکتور ایجاد نکردی یه کم یادگیری طراحی وکتور زمانبر هست. جدیدا توی Flash CC امکانات اسکلت بندی برداشته شده و باید از ورژن های پایینتر مثل CS6 استفاده کنی.
    نرم افزارهایی دیگه ای وجود دارن که کارشون فقط اسکلت بندیه و میشه توی اونها هم مثل فلش کار کرد. spine 2d یکی از اونا هست.

    نرم افزار دیگه که من خیلی بهش علاقه دارم ایلوستریتور هست. خیلی از عناصر بازی های دو بعدی موجود با این نرمافزار طراحی شدن. این یک نرم افزار طراحی وکتور هست که امکانات خیلی پیشرفته ای برای طراحی وکتور داره ولی برای ایجاد انیمیشن خیلی نمیشه روش مانور داد. من خودم تصاویر دو بعدی رو با این طراحی میکنم و بعد توی فلش متحرکشون میکنم.

    برنامه ی بعدی after effects هست. توی این برنامه امکانات خیلی خوبی برای انیمیشن سازی در نظر گرفته شده که بعضیاش مشابه فلش هست. البته باید تصویرتو توی فوتوشاپ یا ایلوستریتور ایجاد کنی و بعد توی افتر افکتز وارد کنی.

    روش دیگه هم استفاده از نرم افزارهای سه بعدی هست که بعد از طراحی مدل و تکسچرینگ و طراحی انیمیشن، از مدل رندر گرفته میشه و توی بازی مورد استفاده قرار میگیره.

    پس تقریبا میشه گفت سه تا روش میتونی استفاده کنی. یک اینه که بصورت فریم به فریم انیمیشنو طراحی کنی (نقاشی کنی) که معمولا با نرم افزار های پیکسلی مثل فوتوشاپ انجام میشه. روش دیگه اینه که بعد از طراحی مدل (با فوتوشاپ یا ایلوستریتور) وارد نرم افزار های دیگه کنی و با اسکلت بندی اعضا، اونا رو متحرک کنی. روش سوم هم استفاده از نرم افزار های سه بعدی هست. تقریبا هر سه روش مرسوم هست و همه توی بازی های مختلف استفاده شدن و هر کدوم مزیت های خودشونو دارن

    نرم افزار های خیلی زیاد دیگه ای هم برای این کار وجود داره که تقریبا همه مشابه این نرم افزارهایی که معرفی کردم عمل میکنن. میتونی توی اینترنت بگردی و نرم افزارهای ساخت انیمیشنو پیدا کنی. تعداد زیادی هم open source هستن و اونا هم گزینه های خوبی هستن. جایگزینهای open source اینا هستن:
    gimp به جای فوتوشاپ
    inkscape به جای ایلوستریتور
    animata به جای spine 2d
    synfig به جای فلش یا افتر افکتز (برخی امکانات)
    blender هم برای سه بعدی

    تقریبا همه ی کارو میشه بصورت رایگان با این نرم افزارها انجام داد

    خیلی طولانی شد، شاید بهتر بود یه تاپیک جدا زده بودم و توی اون مفصل اینا رو معرفی کرده بودم

  4. 3 کاربر به خاطر ارسال مفید qasem_najafi از ایشان تشکر کرده اند:

    (313) (۰۸-۰۶-۱۳۹۳),Arsenic (۰۸-۰۸-۱۳۹۳),doost_fu (۰۵-۱۴-۱۳۹۴)

  5. Top | #4

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    مه‍ ۱۳۹۳
    شماره عضویت
    5056
    نوشته ها
    195
    تشکر
    46
    تشکر شده 59 بار در 39 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    نقل قول نوشته اصلی توسط qasem_najafi نمایش پست ها
    شما معلومه با فوتوشاپ هم خوب آشنا نیستید، چون اگه فوتوشاپ رو خوب بلد باشید این مشکلات براتون پیش نمیاد.
    در کل روش های زیادی توی انواع نرم افزار برای این کار وجود داره که یکی از روش ها همینی هست که شما استفاده کردید. یعنی فریم به فریم تصویرتونو تغییر بدید تا انیمیشن ایجاد بشه. معمولا توی این روش برای راحتی کار دست ها و پاها ونواحی دیگه که متحرک هستن توی لایه های جدا طراحی میشن.

    روش دیگه که شاید آسونتر باشه استفاده از فلش هست. امکانات اسکلت بندی فلش و گروه بندی اشیا کارو خیلی آسون میکنه. با توجه به اینکه فلش بر پایه ی تصاویر وکتور هست کیفیت خیلی بالایی هم میتونی بدست بیاری. ضمن اینکه خودش اسپرایت شیت هم برات ایجاد میکنه. خوبی فلش اینه که خیلی از جاها مجبور نیستی فریم به فریم کار کنی و خود فلش بعضی جاها میتونه فریم های بین حرکاتو ایجاد کنه. البته اگه تا حالا وکتور ایجاد نکردی یه کم یادگیری طراحی وکتور زمانبر هست. جدیدا توی Flash CC امکانات اسکلت بندی برداشته شده و باید از ورژن های پایینتر مثل CS6 استفاده کنی.
    نرم افزارهایی دیگه ای وجود دارن که کارشون فقط اسکلت بندیه و میشه توی اونها هم مثل فلش کار کرد. spine 2d یکی از اونا هست.

    نرم افزار دیگه که من خیلی بهش علاقه دارم ایلوستریتور هست. خیلی از عناصر بازی های دو بعدی موجود با این نرمافزار طراحی شدن. این یک نرم افزار طراحی وکتور هست که امکانات خیلی پیشرفته ای برای طراحی وکتور داره ولی برای ایجاد انیمیشن خیلی نمیشه روش مانور داد. من خودم تصاویر دو بعدی رو با این طراحی میکنم و بعد توی فلش متحرکشون میکنم.

    برنامه ی بعدی after effects هست. توی این برنامه امکانات خیلی خوبی برای انیمیشن سازی در نظر گرفته شده که بعضیاش مشابه فلش هست. البته باید تصویرتو توی فوتوشاپ یا ایلوستریتور ایجاد کنی و بعد توی افتر افکتز وارد کنی.

    روش دیگه هم استفاده از نرم افزارهای سه بعدی هست که بعد از طراحی مدل و تکسچرینگ و طراحی انیمیشن، از مدل رندر گرفته میشه و توی بازی مورد استفاده قرار میگیره.

    پس تقریبا میشه گفت سه تا روش میتونی استفاده کنی. یک اینه که بصورت فریم به فریم انیمیشنو طراحی کنی (نقاشی کنی) که معمولا با نرم افزار های پیکسلی مثل فوتوشاپ انجام میشه. روش دیگه اینه که بعد از طراحی مدل (با فوتوشاپ یا ایلوستریتور) وارد نرم افزار های دیگه کنی و با اسکلت بندی اعضا، اونا رو متحرک کنی. روش سوم هم استفاده از نرم افزار های سه بعدی هست. تقریبا هر سه روش مرسوم هست و همه توی بازی های مختلف استفاده شدن و هر کدوم مزیت های خودشونو دارن

    نرم افزار های خیلی زیاد دیگه ای هم برای این کار وجود داره که تقریبا همه مشابه این نرم افزارهایی که معرفی کردم عمل میکنن. میتونی توی اینترنت بگردی و نرم افزارهای ساخت انیمیشنو پیدا کنی. تعداد زیادی هم open source هستن و اونا هم گزینه های خوبی هستن. جایگزینهای open source اینا هستن:
    gimp به جای فوتوشاپ
    inkscape به جای ایلوستریتور
    animata به جای spine 2d
    synfig به جای فلش یا افتر افکتز (برخی امکانات)
    blender هم برای سه بعدی

    تقریبا همه ی کارو میشه بصورت رایگان با این نرم افزارها انجام داد

    خیلی طولانی شد، شاید بهتر بود یه تاپیک جدا زده بودم و توی اون مفصل اینا رو معرفی کرده بودم
    پس میشه گفت کاملترین اینها فلش هست درسته؟

  6. Top | #5

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    شه‍ ۱۳۹۳
    شماره عضویت
    4972
    نوشته ها
    353
    تشکر
    325
    تشکر شده 317 بار در 210 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    نقل قول نوشته اصلی توسط مهدی کفشگر نمایش پست ها
    پس میشه گفت کاملترین اینها فلش هست درسته؟
    همه ی روش ها کامل هستن و با همه انیمیشن ساخته شده و از همه توی طراحی انیمیشن بازی هم استفاده شده، همه چیز بستگی به نوع و سبک طراحی ای که میخوای انجام بدی داره. مثلا اگه یه چیز در حد بازی rayman بخوای طراحی کنی باید از فوتوشاپ استفاده کنی چون سبک طراحی وکتور (توسط ایلوستریتور یا فلش) با این نوع طراحی جور در نمیاد. در کل طراحی پیکسلی (raster) با طراحی وکتور (vector یا بردار)، علاوه بر اینکه از نظر فناوری و تکنیک طراحی متفاوت هستن از نظر سبک طراحی هم متفاوت هستن. vector و raster رو جستجو کن تا با هر دو نوع آشنا بشی.

    پس اول باید سبک هنری بازی رو مشخص کنی، اگه یه تصویر از یه بازی (شبیه به چیزی که در نظر داری) به من بدی بهتر میتونم راهنماییت کنم از چی استفاده کنی. البته فکر میکنم از همین الان باید فوتوشاپ (و سایر نرم افزار های پیکسلی) رو از این لیست خارج کنی چون برای نقاشی دیجیتال با فوتوشاپ به یه تبلت گرافیکی (قلم دیجیتال) نیاز داری (رو کیفیت و سرعت انجام کار خیلی تاثیر داره). برعکسش برای طراحی وکتور به یک موس خوب نیاز داری که شاید موست خوب نباشه ولی کارت رو برای طراحی وکتور راه میندازه.
    ویرایش توسط qasem_najafi : ۰۸-۰۶-۱۳۹۳ در ساعت ۰۹:۳۶ بعد از ظهر

  7. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید qasem_najafi از ایشان تشکر کرده است:

    doost_fu (۰۵-۱۴-۱۳۹۴)

  8. Top | #6

    عنوان کاربر
    ناظم انجمن
    تاریخ عضویت
    ار ۱۳۹۲
    شماره عضویت
    2920
    نوشته ها
    1,571
    تشکر
    569
    تشکر شده 1,518 بار در 629 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    کامل تر از فتوشاپ اصلا نداریم ... تموم شد رفت ...

    مشکل از شخص هست نه نرم افزار ، بازی Rayman با فتوشاپ طراحی شده .
    امضای ایشان

    If We Don't End War ... War Will End Us....


  9. 3 کاربر به خاطر ارسال مفید XRevolution از ایشان تشکر کرده اند:

    Arsenic (۰۸-۰۸-۱۳۹۳),Bamdad (۰۸-۰۷-۱۳۹۳),oio (۰۶-۱۷-۱۳۹۵)

  10. Top | #7

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    شه‍ ۱۳۹۳
    شماره عضویت
    4972
    نوشته ها
    353
    تشکر
    325
    تشکر شده 317 بار در 210 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    نقل قول نوشته اصلی توسط XRevolution نمایش پست ها
    کامل تر از فتوشاپ اصلا نداریم ... تموم شد رفت ...

    مشکل از شخص هست نه نرم افزار ، بازی Rayman با فتوشاپ طراحی شده .
    فوتوشاپ توی طراحی رستر کامل هست و شکی نیست، همونطور هم که گفتم برای طراحی بازی rayman باید از فوتوشاپ (gimp یا سایر نرم افزار های طراحی رستر) استفاده بشه. ولی قطعا همه کاری رو نمیشه با فوتوشاپ انجام داد و یا اینکه انجامش با فوتوشاپ زمانبر و طولانی هست. چون اگه نیاز باشه تصویر بصورت وکتور طراحی بشه، با توجه به اینکه امکانات وکتور فوتوشاپ خیلی محدود هست باید از ایلوستریتور استفاده بشه. مزایای استفاده از وکتور رو هم که همه ی گرافیست ها میدونن و فکر نکنم نیازی به گفتن باشه (مستقل از وضوح بودن، لبه های تیز و غیره).
    در مورد اینکه مشکل از شخص هست هم باهات موافقم، قطعا یه حرفه ای با مایکروسافت پینت خیلی بهتر طراحی میکنه تا یه آماتور با فوتوشاپ. ولی تفاوت اصلی بین دو حرفه ای مشخص میشه که اونموقع نرم افزار تعیین کننده هست.

  11. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید qasem_najafi از ایشان تشکر کرده است:

    Bamdad (۰۸-۰۷-۱۳۹۳)

  12. Top | #8

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    مه‍ ۱۳۹۳
    شماره عضویت
    5056
    نوشته ها
    195
    تشکر
    46
    تشکر شده 59 بار در 39 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    نقل قول نوشته اصلی توسط qasem_najafi نمایش پست ها
    همه ی روش ها کامل هستن و با همه انیمیشن ساخته شده و از همه توی طراحی انیمیشن بازی هم استفاده شده، همه چیز بستگی به نوع و سبک طراحی ای که میخوای انجام بدی داره. مثلا اگه یه چیز در حد بازی rayman بخوای طراحی کنی باید از فوتوشاپ استفاده کنی چون سبک طراحی وکتور (توسط ایلوستریتور یا فلش) با این نوع طراحی جور در نمیاد. در کل طراحی پیکسلی (raster) با طراحی وکتور (vector یا بردار)، علاوه بر اینکه از نظر فناوری و تکنیک طراحی متفاوت هستن از نظر سبک طراحی هم متفاوت هستن. vector و raster رو جستجو کن تا با هر دو نوع آشنا بشی.

    پس اول باید سبک هنری بازی رو مشخص کنی، اگه یه تصویر از یه بازی (شبیه به چیزی که در نظر داری) به من بدی بهتر میتونم راهنماییت کنم از چی استفاده کنی. البته فکر میکنم از همین الان باید فوتوشاپ (و سایر نرم افزار های پیکسلی) رو از این لیست خارج کنی چون برای نقاشی دیجیتال با فوتوشاپ به یه تبلت گرافیکی (قلم دیجیتال) نیاز داری (رو کیفیت و سرعت انجام کار خیلی تاثیر داره). برعکسش برای طراحی وکتور به یک موس خوب نیاز داری که شاید موست خوب نباشه ولی کارت رو برای طراحی وکتور راه میندازه.
    ممنون.الان دقیقا منظور شما از وکتور چیه؟
    من دقیقا میخوام کاری کنم که کناره های شخصیت هام پیکسلی نباشه یا شکستگی نداشته باشه و حرکت های انیمیشنی مـل راه رفتن بسیار طبیعی هم داشته باشه.

  13. Top | #9

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    شه‍ ۱۳۹۳
    شماره عضویت
    4972
    نوشته ها
    353
    تشکر
    325
    تشکر شده 317 بار در 210 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    نقل قول نوشته اصلی توسط مهدی کفشگر نمایش پست ها
    ممنون.الان دقیقا منظور شما از وکتور چیه؟
    من دقیقا میخوام کاری کنم که کناره های شخصیت هام پیکسلی نباشه یا شکستگی نداشته باشه و حرکت های انیمیشنی مـل راه رفتن بسیار طبیعی هم داشته باشه.
    منظور از وکتور نوع طراحی تصویر هست. گرافیک کامپیوتری رو میشه به دو نوع "vector" و "raster" تقسیم کرد. رستر چیزی هست که شما طراحی کردی و از چند پیکسل تشکیل شده که هر کدوم یک موقعیت خاص به همراه خصوصیات دیگه مثل رنگ، آلفا و غیره دارن.
    وکتور تصویری هست که از نقاطی تشکیل شده و این نقاط توسط خطوط به هم متصل هستن، بین این خطوط میتونه رنگ و خصوصیات دیگه قرار بگیره. در نهایت این تصویر وکتور هم باید به تصویر رستر تبدیل بشه تا برای گرافیک قابل فهم باشه. مهمترین خصوصیت وکتور اینه که تا بینهایت هم اگه بزرگ بشه کیفیتش رو از دست نمیده (بزبان دیگه مستقل از وضوح یا resolution independent هست) چون هر بار که بزرگ میشه این نقاط و خطوط از اول ایجاد میشن. در مورد وکتور خیلی میشه صحبت کرد و بهتره خودت در موردش جستجو کنی.

    برای پیکسلی نشدن دور تصویر دو تا کار باید انجام بدی. اولی که از همه مهمتر هست اینه که تا جایی که امکان داره تصویرت باید pixel perfect باشه.یعنی هر پیکسل تصویرت دقیقا باید روی یک پیکسل نمایشگر قرار بگیره. اگه اینجور نباشه زمان اجرا درصورتی که پیکسل تصویر بزرگتر از پیکسل نمایشگر باشه یعنی تصویرت بزرگنمایی شده باشه، لبه ها پیکسلی و مشخص میشن(چون از چند پیکسل نمایشگر برای نمایش یک پیکسل تصویر داره استفاده میشه)
    برای pixel perfect شدن باید صفحه نمایشی که بازی قراره روش اجرا بشه رو توی طراحی در نظر بگیری و با توجه به اون طراحی کنی. اما مشکلی که وجود داره اینه که با توجه به تعداد زیاد موبایل ها و انواع صفحه نمایش و اینکه بعضی ها تراکم پیکسل خیلی بالایی دارن، طراحی دقیق pixel perfect شاید غیر ممکن باشه ولی میشه نزدیک به سطحی طراحی کرد که چشم نتونه لبه های پیکسلی رو تشخیص بده. برای اینکار باید تصویرو به اندازه ای که می خوای روی صفحه نمایش دیده بشه طراحی کنی و توی بازی قرار بدی، بعد توی بازی نباید هیچ جا تصویر بزرگتر از اونی که از اول طراحی کردی دیده بشه. اینجوری نباید دیگه مشکلی از نظر کیفیت تصویر وجود داشته باشه.
    تصویر زیرو نگاه کن:
    nexus s.jpg
    این تصویر طراحی شده توسط خودت روی صفحه نمایش نکسوز اس هست که بصورت pixel perfect و بدون بزرگنمایی قرار گرفته و برای همین لبه های پیکسلی دورش دیده نمیشه (به غیر از کیفیت پایین طراحی که از طرف شما هست!)

    مورد دوم که باید بعد از مورد اول انجام بشه، anti aliasing هست. این الگوریتم میاد لبه های تصویر رو روی پسزمینه ادقام میکنه و چیزی شبیه به blur توی فوتوشاپ روی لبه ها بوجود میاره. توی تنظیمات یونیتی میتونی اعمالش کنی، فقط توجه داشته باش که این الگوریتم یکم سنگین هست و ممکنه بازی رو کند کنه. با درست انجام دادن مورد اول احتمالا نیازی به مورد دوم نیست و مشکلت حل میشه.

    راستی فراموش کردم بگم که برای رسیدن به بهترین کیفیت و بهینگی باید برای صفحه نمایش های رایج چند نوع اسپرایت طراحی کنی، چون اگه تصویر زیادی بزرگ باشه و زمان اجرا بخواد کوچک بشه، سرعت بازی یکم افت میکنه و اگه هم کوچک باشه که همون مشکل پیکسلی شدن بوجود میاد. اکثر بازی سازها معمولا چند نوع دیتا برای صفحه نمایش های مختلف طراحی میکنن.
    ویرایش توسط qasem_najafi : ۰۸-۰۷-۱۳۹۳ در ساعت ۰۱:۵۵ قبل از ظهر

  14. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید qasem_najafi از ایشان تشکر کرده است:

    c4isr (۰۸-۰۹-۱۳۹۳)

  15. Top | #10

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    اس‍ ۱۳۹۳
    شماره عضویت
    5591
    نوشته ها
    11
    تشکر
    4
    تشکر شده 1 بار در 1 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    نقل قول نوشته اصلی توسط qasem_najafi نمایش پست ها
    شما معلومه با فوتوشاپ هم خوب آشنا نیستید، چون اگه فوتوشاپ رو خوب بلد باشید این مشکلات براتون پیش نمیاد.
    در کل روش های زیادی توی انواع نرم افزار برای این کار وجود داره که یکی از روش ها همینی هست که شما استفاده کردید. یعنی فریم به فریم تصویرتونو تغییر بدید تا انیمیشن ایجاد بشه. معمولا توی این روش برای راحتی کار دست ها و پاها ونواحی دیگه که متحرک هستن توی لایه های جدا طراحی میشن.

    روش دیگه که شاید آسونتر باشه استفاده از فلش هست. امکانات اسکلت بندی فلش و گروه بندی اشیا کارو خیلی آسون میکنه. با توجه به اینکه فلش بر پایه ی تصاویر وکتور هست کیفیت خیلی بالایی هم میتونی بدست بیاری. ضمن اینکه خودش اسپرایت شیت هم برات ایجاد میکنه. خوبی فلش اینه که خیلی از جاها مجبور نیستی فریم به فریم کار کنی و خود فلش بعضی جاها میتونه فریم های بین حرکاتو ایجاد کنه. البته اگه تا حالا وکتور ایجاد نکردی یه کم یادگیری طراحی وکتور زمانبر هست. جدیدا توی Flash CC امکانات اسکلت بندی برداشته شده و باید از ورژن های پایینتر مثل CS6 استفاده کنی.
    نرم افزارهایی دیگه ای وجود دارن که کارشون فقط اسکلت بندیه و میشه توی اونها هم مثل فلش کار کرد. spine 2d یکی از اونا هست.

    نرم افزار دیگه که من خیلی بهش علاقه دارم ایلوستریتور هست. خیلی از عناصر بازی های دو بعدی موجود با این نرمافزار طراحی شدن. این یک نرم افزار طراحی وکتور هست که امکانات خیلی پیشرفته ای برای طراحی وکتور داره ولی برای ایجاد انیمیشن خیلی نمیشه روش مانور داد. من خودم تصاویر دو بعدی رو با این طراحی میکنم و بعد توی فلش متحرکشون میکنم.

    برنامه ی بعدی after effects هست. توی این برنامه امکانات خیلی خوبی برای انیمیشن سازی در نظر گرفته شده که بعضیاش مشابه فلش هست. البته باید تصویرتو توی فوتوشاپ یا ایلوستریتور ایجاد کنی و بعد توی افتر افکتز وارد کنی.

    روش دیگه هم استفاده از نرم افزارهای سه بعدی هست که بعد از طراحی مدل و تکسچرینگ و طراحی انیمیشن، از مدل رندر گرفته میشه و توی بازی مورد استفاده قرار میگیره.

    پس تقریبا میشه گفت سه تا روش میتونی استفاده کنی. یک اینه که بصورت فریم به فریم انیمیشنو طراحی کنی (نقاشی کنی) که معمولا با نرم افزار های پیکسلی مثل فوتوشاپ انجام میشه. روش دیگه اینه که بعد از طراحی مدل (با فوتوشاپ یا ایلوستریتور) وارد نرم افزار های دیگه کنی و با اسکلت بندی اعضا، اونا رو متحرک کنی. روش سوم هم استفاده از نرم افزار های سه بعدی هست. تقریبا هر سه روش مرسوم هست و همه توی بازی های مختلف استفاده شدن و هر کدوم مزیت های خودشونو دارن

    نرم افزار های خیلی زیاد دیگه ای هم برای این کار وجود داره که تقریبا همه مشابه این نرم افزارهایی که معرفی کردم عمل میکنن. میتونی توی اینترنت بگردی و نرم افزارهای ساخت انیمیشنو پیدا کنی. تعداد زیادی هم open source هستن و اونا هم گزینه های خوبی هستن. جایگزینهای open source اینا هستن:
    gimp به جای فوتوشاپ
    inkscape به جای ایلوستریتور
    animata به جای spine 2d
    synfig به جای فلش یا افتر افکتز (برخی امکانات)
    blender هم برای سه بعدی

    تقریبا همه ی کارو میشه بصورت رایگان با این نرم افزارها انجام داد

    خیلی طولانی شد، شاید بهتر بود یه تاپیک جدا زده بودم و توی اون مفصل اینا رو معرفی کرده بودم
    ببخشید واقعا با flash cc نمیشه اسکلت ساخت آخه می خوام این نسخه رو بخرم؟ نرم افزار مشهوروجدید دیگه ای نیست؟

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

بازدید کنندگانی که با جست و جو این صفحه را مشاهده کرده اند:

نرم افزار ساخت اسپرایت متحرک

بهترین نرم افزار ساخت اسپرایت

معرفی 10 نرم افزار طراحی گرافیکی 3بعدی و2بعدی

برنامه ای برای ساخت اسپرایت های مختلف

ساخت اسپرایت شیت با فتوشاپ

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
موسسه فرهنگی هنری رویش © تمامی حقوق برای مرجع فارسی یونیتی محفوظ می باشد.