نمایش نتایج: از 1 به 4 از 4

موضوع: ساخت بازی آنلاین !

  1. Top | #1

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    آذ ۱۳۹۵
    شماره عضویت
    7903
    نوشته ها
    1
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان

    ساخت بازی آنلاین !


    دوستان چندتا سوال در مورد ساخت بازی آنلاین داشتم قبلش یه توضیح کلی میدم که چی میخوام و چرا میخوام ! دنبال ساخت یه بازی 3 بعدی آنلاینم که پلیرها تک به تک مقابل هم قرار بگیرن و ممکنه همزمان 1000 نفر به صورت تک به تک با هم مبارزه کنن (شبیه کلش رویال که ممکنه یک میلیون بازی کن رو تک به تک مقابل هم قرار بده و مبارزه نوبتی باشه) و داده ها (اعم از امتیاز بازیکن اصلحه هایی که داره و ... ) هم توی سرور ذخیره بشه و اما سوالات :
    1- برای ساخت همچین بازی باید از چه پروتکلی استفاده بشه ؟ (منظور p2p , Client-server )

    2- وقتی بازیکن وارد بازی میشه باید از سرور بخونه که این بازی کن چه اصلحه هایی داره لول و امتیازش چنده و همچنین وقتی اصلحه جدیدی خرید یا از امتیازش کم و یا اضافه شد توی سرور ذخیره بشه برای همچین کاری نیاز به برنامه نویسی سرور ساید هست که مطمئنا با خوده یونیتی نیست و با کنسول c# هستش ارتباط بین بازی ساخته شده با یونیتی و کنسول سی شارپ چه جوری امکان پذیره ؟!

    3- و سوال آخر اینکه اولین باره میخوام بازی کار کنم از لحاظ زبان برنامه نویسی جاوا و c# بلدم و خب چندتا app اندروید نوشتم از لحاظ گرافیک و موزیک ام مشکلی ندارم(5 نفر دارم که کارشون انیمیشنه چه 3مکس چه مایا و موزیکم که خدا برکت بده به اف ال) چقدر طول میکشه یادگیری و ساخت همچین بازی برای شخص من که یونیتی کار نکردم ؟!

  2. Top | #2

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    آذ ۱۳۹۱
    شماره عضویت
    2003
    نوشته ها
    10
    تشکر
    10
    تشکر شده 5 بار در 3 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    اینکه سمت چنین چیزی رفتی خیلی خوبه یه زمانی منم تو این فکر بودم
    تا اونجایی که من تو یه ویدئو آموزشی دیدم از UDP جون تو شرایط بازی اگه یک فریم هم اطلاعات مثلا لوکیشن بازیکن نرسید هم نرسیده تو فریم بعدی خود به خود اصلاح میشه و با توجه به سرعت بالای UDP باید از اون استفاده کرد
    این هم که گفتی مطمئنا با کنسول سی شارپ نه با برنامه نویسی php هم میشه
    ارتباط بین بازی ساخته شده با یونیتی و کنسول سی شارپ هم با برنامه نویسی سوکت یا سوکت نویسی انجام میشه تو اینترنت سرچ کن سوکت نویسی
    خب سوال آخرت یک مقدار قضیه رو خراب کرد بازی سازی فقط انیمیشن و کد نویسی نیست و قسمت های مختلفی داره از جمله طراح بازی طراح مرحله کانسپت از این جهات ممکنه شما مثل خیلی از ادم های دیگه تو اولین پروژه به خاطر طراحی بازی بد دچار مشکل بشی و پروژت یکی دو سال طول بکشه و آخرش هم گیم پلی خوبی در نیاد پس از نظرم اولین پروژه رو کوچیک بردار که تو دو ماه از نظرت جمع بشه هر چند که این دو ماه میشه چند ماه بعد برو سراغ پروژه اصلیت در واقع اول یه ماکت بساز بعد یه بنا
    البته این رو هم بگم که من یه برنامه نویس مبتدی هستم که مدت هاست به سمت هنر رفته و شاید مقداری اشتباه داشته باشه حرف هام اما کلیتش درسته

    ویرایش توسط samihosein : ۱۲-۲۳-۱۳۹۵ در ساعت ۰۵:۵۲ قبل از ظهر
    امضای ایشان
    سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی ..... عشق محمد بس است و آل محمد

  3. Top | #3

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    اس‍ ۱۳۹۵
    شماره عضویت
    8076
    نوشته ها
    67
    تشکر
    0
    تشکر شده 24 بار در 20 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    سوال قدیمیه ولی چون اومد بالا یه نکاتی اضافه کنم.

    1 - از p2p به هیچ عنوان استفاده نکنید، مخصوصا برای ایرانی ها چون اینترنت اینجا جالب نیست، شرکت Ubisoft دوئل های بازی For Honor رو با p2p انجام داد و سیلی از انتقادو تحمل کرد تا قول داد سیستم p2p رو حذف کنه و سرور سایدش کنه. اگر یک طرف از p2p مشکل تایم اوت یا پینگ بالا داشته باشه بازی برای هر دو طرف غیر قابل انجام میشه. بنابراین برای بازی آنلاین حتما باید یک دیتابیس خوب از یه دیتاسنتر قوی داشته باشین، که خب هزینه خیلی کمی هم نداره اگر قرار باشه تعداد بالا درخواست داشته باشین. بنابراین بودجه هم درنظر بگیرید.

    2 - جاوا سریعترین زبان برنامه نویسی وب هست، برنامه نویسی دیتابیس هم با sql انجام میشه، داخل API خود یونیتی هم دستور هایی هست برای Sync کردن GameObject ها با اطلاعاتی که توی دیتابیس هست، یه آموزش بیشتر از 1 ماهه فقط لازمه تا بشه فهمید، بنابراین توضیحی نمیتونم اینجا بدم که کمک شایانی بکنه! فقط توضیه می کنم اگر الان بلد نیستی کار Multiplayer رو، برای اولین بازی ای که میخوای برای مثلا کافه بازار بدی بیرون اصلا حسابی باز نکن. خیلی پیچیده تر از این حرفاس. اما اگر کلیات کار رو بلدی، توی تیم کسی هست sql بلد باشه، یا راه هایی هم هست بشه با xml یه کارایی کرد، چون xml داخل یونیتی تعریف شده هست، دیگه سوالی نمی مونه، مسیر مشخصه.

    3 - بازی کلش آف کلنز با یه تیم 3 نفره شروع شد و با تیم 6 نفره تو 6 ماه تموم شد. همین مثال رو به نسبت تجربه و مهارت تیم خودت بسنج ببین ممکنه چقدر طول بکشه. فقط وقتی پروژه رو شروع کردی می تونی متوجه بشی هر قسمت از کار چقدر زمان می بره، چون هیچ کس نمیدونه اگر مثلا من بگم کار کد نویسی پروژه رو 1 ماهه انجام میدم واقعا میتونم یا به مشکل میخورم و آخر کار 3 ماه طول می کشه، چون تجربشو نداشتم.

  4. Top | #4

    عنوان کاربر
    تاریخ عضویت
    به‍ ۱۳۹۵
    شماره عضویت
    8019
    نوشته ها
    6
    تشکر
    0
    تشکر شده 2 بار در 2 ارسال
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان
    این بحث خیلی طولانی و پیچ در پیچه اما خوشحالم که به این سبک علاقمند شدی و داری فعالیت میکنی .
    همونطوری که بقیه هم اشاره کردن و امیدوارم تا الان که پاسخ من رو میخونی خودت هم متوجه سختی نوع برنامه نویسی( شبکه بازی ) شده باشی.
    من از نظز تجاری سعی میکنم نکته ها و راه حلی که به نظرم میاد و بگم .
    باری ها با امکانات آنلاین و اجتماعی اینروزا سرگرم کنندترین و بیشترین زمان ماندگاری در بازی رو دارن،بخاطر همین از نظر نوع بازی ای که انتخاب کردی ، انتخابت از همه جهت خوبه.
    اگه به عنوان کارآموزی و یادگیری در حال انجام پروژه به این پروژه نگاه میکنی باید بگم که قبل از شروع خیلی بیشتر از این ها باید تحقیق کنی و درباره مسايلی مثل همون Socket Programing که دوستمون اشاره کرد و یا دینابیس های جدید که به اسطلاح بهشون NoSQL گفته میشه و یا تکنولوژی های برنامه نویسی که مخصوصا برای ارسال و دریافت سریع بوجود اومدن خیلی زیاد مطالعه کنی.
    اما اگه به عنوان یک پروژه کاری که قراره توجیح برای انجام دادن داشته باشه بهش نگاه میکنی من توصیه میکنم تا اونجایی که امکان داره ریسک و بیاری پایین و این انرژی و علاقه خوبی که داری رو هزینه بخش های دیگه بازی بکنی مثل خلاقیت در گیم پلی بازی و چیز های دیکه بکنی ، با این کارت هم زمان برای یادگیری بیشتر میخری هم باعث میشه که تو بلند مدت از این کار خسته نشی و هم از نظر هزینه و وقت صرفه جویی کنی.
    نکته دیگه ای که درباره هزینه های جاری وجود داره هزینه ماهانه و هزینه نگهداری سرور ها چه در زمان پیادسازی چه در زمان انتشاره.
    اما راه حل:چندتا شرکت بزرگ تو دنیا هستن که کارشون ارایه این خدمات به کسایی که میخوان خیلی سریع و با کمترین هزینه این امکانات و داخل بازیشون داشته باشن وجود دارن که ۳ تا از بهترین ها شون که برای اینکار خوب هستن Photon ، PlayFab و Gamesparks هستن که اگه به سایتشون سر بزنی میبینی بازی های بزرگی ازشون استفاده میکنن ، این سرویس ها اینجوری کار میکنن که شما SDK این سرویس دهنده هارو به بازیت وصل میکنی و بدون درگیری برنامه نویسی شبکه بازی از ویژگیهاشون استفاده میکنی و به همون مقدار که استفاده میکنی هم پول میدی،تیم فنی ما حدود هشت سال تو این شاخه تجربه دارن و پروژه های خارجی زیادی اتجام دادن ،ما تونستیم با استفاده از این تجربه وبا استفاده از تکنولوژی های مخصوص ،سرویس مشابه نمونه های خارجی پیاده سازی کنیم، تا الان هم چندتا بازی از استدیو ها ی بزرگ ایزانی ازش استفاده میکنن، میتونی از ویژگی RealTime سرویس ما برای بازی آنلاینی که مد نظرته استفاده کنی.
    آدرس سایت ما Apadana آپادانا

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

بازدید کنندگانی که با جست و جو این صفحه را مشاهده کرده اند:

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
موسسه فرهنگی هنری رویش © تمامی حقوق برای مرجع فارسی یونیتی محفوظ می باشد.